Anders Eten | Gevulde portobello’s
501
post-template-default,single,single-post,postid-501,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,columns-4,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Gevulde portobello’s

Gevulde portobello’s

Naast dat de portobello heerlijk is, is het een belangrijke bron van vitamine B2 , vitamine B3, foliumzuur en van de mineralen kalium en fosfor. Daarnaast is de portobello rijk aan vezels en koper.

De portobello niet wassen, maar eventueel schoonvegen met keukenpapier of een borsteltje. De portobello heeft van nature weinig vocht en een vlezige structuur en heeft een heerlijke, neutrale smaak die erg goed combineert met heel veel ingrediënten. Hij versterkt de smaak van andere ingrediënten op een natuurlijke manier. Omdat hij groot is, kun je de portobello bovendien makkelijk in plakken grillen of vullen. Maak je een gevulde portobello, let er dan op dat je de portobello altijd royaal vult en de vulling goed op smaak brengt.

Wat heb je nodig:

2 portobello’s

1 kleine rode ui

2 eieren

50 gr spekreepjes

2 snoeptomaatjes

handje (biologische) spinazie

olijfolie

geitenkaas (of evt feta)

zout / peper / oregano

 

Bereiding:

1. Verwarm de (hetelucht)oven voor op 180 graden en vet een ovenschaal in.
2. Borstel de portobellos schoon en snij het steeltje eruit (niet weggooien maar in stukjes meebakken) en leg ze op een ovenschaal
3. Bak in een beetje olijfolie de gesneden ui, spekreepjes, tomaatjes en spinazie even kort aan. Bestrooi met zout en peper
4. Giet een klein beetje olijfolie op de portobellos, breek een ei in elke portobello, doe vervolgens het ui-spek-spinaziemengsel hier bovenop
5. Leg er wat stukjes geitenkaas bij en maak het af met wat oregano
6. Bak ze vervolgens 20-25 minuten in de oven tot het ei gestold is.

Serveer er evt.  een frisgroene salade bij. Eet smakelijk!